در ادامه‌ی مطالب پیرامون نقاشی‌ها برویم سراغ نقاشی ناهار قایق‌سواران؛ لحظه‌ای درخشان از زندگی امپرسیونیستی.

به فاصله‌ی کمی پس از نمایش اولین تابلوها در جریان هفتمین نمایشگاه امپرسیونیست‌ها در سال ۱۸۸۲، آثار پیر آگوست رنوار از جمله «Luncheon of the Boating Party» به‌عنوان اوج سبک امپرسیونیسم شناخته شدند.

صحنه‌ای از رفاقت و آرامش

در تراسی نزدیک رود سن در منطقه چاتو فرانسه (Maison Fournaise)، گروهی از دوستان رنوار نشسته‌اند:
شراب، میوه، مکالمه‌هایی دوستانه و حتی حضور یک سگ کوچک — همه‌چیز برای ثبت فضای دل‌نشین تابستان آماده‌ست.

یکی از شخصیت‌های تابلو، گوستاو کایبوت (حامی مشهور امپرسیونیست‌ها)، کنار دیگران نشسته؛ آلین شاریکو، که بعدها همسر رنوار شد، دختری که سگ را در آغوش گرفته، در مرکز ماجرا قرار دارد.

این اثر در همان نمایشگاه امپرسیونیسم سوم در ۱۸۸۲، به‌عنوان یکی از بهترین آثار جان گرفت؛ منتقدان صحنه‌ها و ترکیب رنگ‌ها را ستودند .
در سال ۱۹۲۳ پل دوراند-روئل این تابلو را از رنوار خرید و بعدا آن را به دانکن فیلیپس فروخت تا حالا در The Phillips Collection در واشنگتن دی‌سی نگه‌داری شود.

در فیلم فرانسوی Amélie، این نقاشی در یک قاب کوتاه نمایش داده می‌شود؛
اما نه برای جشن و شادی، بلکه برای تأکید بر لحظه‌ای آرام و همراه با اندیشه.
شخصیت منفردی از تصویر، که در پس‌زمینه حضور دارد و صامت است، در صحنه‌ای مشابه با آمیلی ایستاده؛ نقاشی‌اش با بازی نور و گوشه‌چشمی پر از تأمل، شبیه نگاه شخصیت اصلی فیلم است تماشاگر دنیا در دل لحظه‌ای بدون کلمات.
این لحظه‌ی تصویری و فیلمی دعوتی‌ست برای دیدن سکون در میان شلوغی.
و در پایان معرفی محصولی از فروشگاه پازل جیگ جوی که پازلی با این طرح را آن جا می‌فروشم.
پازل ۱۰۰۰ تکه ناهار قایق سواران از برند جامبو هلند