منصور ضابطیان که معرف حضورتان هست، همان مجری برنامه‌ی رادیو هفت*، دست به کار ارزشمندی زده و در یک پادکست چهل دقیقه‌ای قصه‌ی عاشقانه‌ی لیلی و مجنون را برای ما تعریف کرده.


به قول خودش: بعضی روایت‌ها، اتفاق‌ها و قصه‌ها به شدت در زندگی ما جریان دارند بدون آنکه از واقعیت آن‌ها خبر داشته باشیم. ما از اون‌ها استفاده می‌کنیم ولی اگر از ما بپرسند از ماجرای چیزی که ازش استفاده کنی چه اطلاعی داری شاید نتونیم بیش از چند کلمه صحبت کنیم. داستان لیلی و مجنون یکی از این داستان‌هاست.


در این پادکست ضابطیان در مورد اینکه لیلی و مجنون کی بودند، داستان عاشقانه‌شون چی بود و سرنوشتشون به کجا رسید توضیح میده، میگه که چطور شد که نظامی این داستان را روایت کرد و پس از اون چه کسانی به این روایت را بازتعریف کردند.


این پادکست پر است از موسیقی‌های دلنشین و رنگارنگ و همچنین به حضور این دو شخصیت در عرفان، مذهب، فرهنگ و سینمای ما هم اشاره می‌کنه.


شنیدن این پادکست هم لذت بخشه و هم می‌تونه تلنگری برای ما باشه که نسبت به ادبیات غنی‌مان غافلیم و حتی شاهکارهای ادبی سرزمین‌مون را خوب نمی‌شناسیم.


این پادکست را می‌توانید از کانال منصور ضابطیان و یا از طریق اپلیکیشن فیدیبو بشنوید.


پی‌نوشت: منصور ضابطیان برای من بیش از آنکه یادآور برنامه رادیو هفت باشه، نویسنده‌ی سفرنامه‌های جذابش یعنی مارک و پلو، مارک دوپلو، برگ اضافی، سپاستین و چای نعنا است، شما هم این سفرنامه‌ها را بخوانید که از قدیم‌الایام گفته‌اند وصف العیش نصف العیش.


خانم لیلی و آقای مجنون