داشتم تمرین می‌کردم، دیدم یک چیزی کمه، برای انگلیسی هست ولی برای فارسی نه، اگر بود خوب بود، بدرد می‌خورد، درست کردم، منتشرش کردم، حالا هست، باید کاملش کنم.


اجازه بدید بهتون بگم چه کار کردم، فرض کنید شما قصد راه اندازی سایتتون با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس را دارید. اول وردپرس را نصب می‌کنید و بعد میرید سراغ انتخاب تم یا همون قالب سایت. قالب‌ها یک اسکرین شات‌هایی دارند که انتخاب اولیه را از با توجه به این اسکرین‌شات‌ها انجام میدید، اما یک نگاه کافی نیست باید پیش‌نمایش قالب را روی سایتتون ببینید و بعد انتخابش کنید. مثلا پیش میاد که قالب از فونت‌هایی استفاده کرده که با محتوای انگلیسی خیلی عالی و قشنگه اما روی محتوای فارسی نه.

اگر موقع انتخاب قالب سایتتون مطلب داشته باشه، یعنی تازه راه اندازیش نکرده باشید مشکلی نیست، اما در غیر این صورت وردپرس تازه نصب شده فقط یک مطلب داره با عنوان Hello World با متن کوتاه انگلیسی که اصلا به کارتون نمیاد و شما باید اول از همه این زحمت را به خودتون بدید که چندتا مطلب از این طرف و اون طرف کپی کنید و بعد برید سراغ قالب. حالا چند تا مطلب لازمه؟ بستگی داره. مثلا سایت اگر خبری باشه برای اینکه همه دسته‌بندی‌هاش را چک کنید، اسلایدرش را ببینید و ... شاید ده تا مطلب عکس دار لازم داشته باشه.


حالا من چکار کردم؟ یک پلاگین برای وردپرس درست کردم که با انتخاب تعداد مطلب مورد نظرتون و یک کلید، به همون تعداد براتون مطلب فارسی با خلاصه و متن چند پاراگرافی و یک عکس شاخص در ابعاد، بزرگ، متوسط، بندانگشتی درست می‌کنه. و وقتی انتخابتون را انجام دادید، همون‌جا با یک کلیک دیگه همه‌ی این مطالب جعلی را پاک می‌کنه.


کاربرد اصلی این پلاگین برای کسانی هست که کار طراحی سایت انجام میدن و بدون مطلب اصلا کارشون راه نمی‌افته، مثلا طراح هستید و قصد دارید برای صفحه‌ی نخست سایت یک اسلایدر خبری، یا گالری درست کنید، اصلا بدون سعی و خطا میشه؟ نه، مطمئنم این پلاگین به دردشون می‌خوره.


این همه حرف زدم برای معرفی این کار:‌ محتوای جعلی فارسی


این نسخه‌ی ۱.۰ این پلاگین بود، کاملش خواهم کرد، مثلا امکان انتخاب دسته بندی‌ها، تگ و طول مطالب و custom field را اضافه خواهم کرد. خوشحال میشم که پیشنهادات شما را هم بدونم.